De volgende stap...

... we reden dus wat rond... al kwebbelend... Ineens zei ik tegen Rem, kunnen we even langs de Kwantum... Hoezo? zegt Rem. Nou even kijken wat een vloer kost en zo... Beeldende vorming om mijn beslissing verder te staven... Dus liepen we nog geen 5 minuten na het bekijken van de kantoorruimte in de Kwantum... richting vloerbedekking. 


Ik wil een glad en makkelijk te onderhouden oppervlak... We zien allerlei soorten zeil, maar daar willen bureauwieltjes wel eens problemen geven, oftewel gat/scheur in het zeil. Ook is er laminaat te vinden en dat kan je werkelijk vanaf € 5,95 tot € 25,00 per m2 vinden. Dus keus is er genoeg. Ondervloer is er ook te vinden. 


Het mooie van de Kwantum is, is dat ik met m'n karretje met spullen alleen maar de hoek om hoef te karren en ik ben bij mijn kantoorruimte... ideaal dus! Allerlei raamdecoratie is er te vinden. Weet niet of ik dat wil, maar is ook niet belangrijk, maar hier goed betaalbaar. Opbergmanden, lampen noem maar op. 


We lopen de winkel uit en stappen de auto weer in... ik zeg tegen Rem "Nou ík ben er wel uit". "Ja?" zegt 'ie. "Ja... ik ga het gewoon doen. Niet lullen maar poetsen!". Ik hou niet van afwachten en onnodig gehannes. Als ik eenmaal een pad ben ingeslagen stop ik niet halverwege... dit ís wat ik wil! Wij rijden de hoek om, naar het kantoorpand en stappen uit en lopen naar de receptie. In totaal is er geloof ik een kwartiertje verstreken sinds we weggingen... 


Rik kijkt dan ook een beetje verbaasd op. Ik zeg "Ik doe het". "Nou, dat kan". Hij pakt pen en papier, schrijft het een en ander op, wat ik nog aan "commentaar" had en zegt dat hij een contract gaat maken en het mailt en dat ik die getekend terug moet sturen. Ik geef m'n visitekaartje met al mijn gegevens.


Even later loop ik buiten... en dan ineens is het héél echt, maar het is goed. Dit is alleen maar goed voor iedereen. Ik besluit eens te kijken wat Ikea allemaal heeft om de boel in te richten... even later blijkt dat Ikea veel heeft, maar dat de Euroteller wat mij betreft te hard van stapel loopt. Ik besluit eens een bezoekje op Marktplaats te nemen. Want mijn eettafel van een paar maanden terug was ook een superkoopje van Marktplaats en daar ben ik nog steeds héél content mee.


Het is even zoeken naar de goede zoekwoorden, want ik zoek wel iets waar ik ook een sfeervolle ruimte kan maken, maar ook makkelijk en glad en praktisch in onderhoud is.


Uiteindelijk kom ik een op maat gemaakte directiekamer tegen. Een enorm bureau van 2m bij 1m. Ideaal voor mij, ook voor een digiblad (moet nog komen, is volgende stap van mijn studie) voor de software, die 1m bij 1m is. Aan één kant van het bureau zit een met slot afsluitbaar kastje. Er zit een in hoogte verstelbare bureaustoel bij. 2 hoge stoelen, die in zo'n directiekamer voor zo'n bureau staan. Een archiefkastje, salontafel met 2 lage stoelen. Ik moet alleen de hele handel opschuren en wit verven. Voor een foto-werkbeschrijving is een witte egale ondergrond het prettigst en ik hou van licht. De zittingen van de stoelen zijn niet wauwiewoepie, maar netjes. De kuipjes kunnen eraf gehaald worden en daar kan ik zelf wel wat mee, ben handig zat.


Voor € 200,00 te koop in Oudewater... lekker dichtbij. Gelijk aan Rem laten zien... Hij weet al wat een tafel van 2m bij 1m bij Ikea kost... zo'n € 219,00 en dan moet ik hem nog wit verven!! Doen, was het antwoord. Mailtje gestuurd dat ik belangstelling heb en de volgende dag wil komen kijken. De volgende dag heb ik gelijk antwoord met een telefoonnummer erbij. Hup bellen, en om vier uur kunnen we komen kijken. 


Het contract heb ik ook per mail ontvangen, is uitgeprint en ondertekend, met nog her en der wat puntjes op de i, want de datum van aanvang was verkeerd, hahaha. De boel gelijk langsgebracht, zo klaar, afgehandeld.


Daarna langs Oudewater gereden, Kirsten wilde graag mee, bloedje nieuwgierig, wat ik nu weer aan het doen ben en ga doen. Ik zag de meubels, de tafel is gróót, iets kaal, maar alles is heel. Het archiefkastje heeft duidelijk in de zon gestaan en is verkleurd. Nah, daar is doen aan! De meubels mogen daar in de garage blijven staan, tot de vloer in het kantoor is gelegd. Perfect toch!! Het enige wat we nog moeten regelen is het vervoer van A naar B!





Binnen 24 uur, wanneer je 's middags een koffer op gaat halen..., heb je zó een bedrijfsruimte bekeken... prijzen voor vloeren en muren bekeken. Kantoormeubilair gezocht, bekeken en geregeld... Ideetjes voor de kleuren en sfeer ik om me heen wil hebben. 


De kids vertellen wat er nu allemaal gebeurt... gaat gebeuren. Ze zijn positief over de nieuwe fase. Ze vinden het zéér interessant, zien véél voordelen, ook veel duidelijkheid... Stellen voor Bridget van school te halen als ik een deadline heb, lief hè!! 


Bridget keek vandaag wel even benauwd, omdat ze ineens bedacht dat als ze een continue-rooster heeft ze om twee uur uit school is en ik pas om drie uur thuis komt.... Wat dan?? Ik kon haar gelijk gerust stellen, dat ik dan gewoon om twee uur op het schoolplein sta. Rem vulde nog even aan... "Mama is eigen baas en kan dat zelf beslissen en regelen". Het snuitje fleurde gelijk weer op. Heerlijk hè, dat dat gelijk voor haar geregeld en opgelost is.


Vervolgens is er ineens een contract getekend, langsgebracht en heb ik weer een grote stap gezet... Ik kan nu verder niets doen, maar het idee geeft zo'n groot gevoel van dé oplossing te zijn... dat ik er enorm veel energie en een positief gevoel krijg.... héérlijk!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment